Uluslararası Ulaştırma Forumu, 21.3.2019

Uluslararası Ulaştırma Forumu’nun (ITF) öncülü Ulaştırma Bakanları Avrupa Konferansı (UBAK), Ulaştırma Bakanları’na özellikle kara ulaştırması alanında izlenen politikalarda işbirliği yapma olanağı sağlamak ve bir istişare forumu oluşturulmak amacıyla, 17 Ekim 1953 tarihinde Brüksel’de imzalanan bir sözleşme ile kurulmuştur.

17-18 Mayıs 2006 tarihlerinde Dublin’de yapılan Bakanlar Konseyi toplantısında,UBAK’ın bir “Uluslararası Ulaştırma Forumu”na (International Transport Forum-ITF) dönüştürülmesi kararı alınmış, 30 Mayıs 2007 tarihinde Sofya'da gerçekleştirilen UBAK Bakanlar Toplantısı’nın ardından ITF resmen faaliyete geçmiştir.

UBAK, ITF’e dönüşmeden önce 44 tam üye, 7 Ortak Üye ve 1 Gözlemci üyeden oluşmaktaydı. 2007 yılında kuruluşunun ardından Hindistan, Çin, Şili, Arjantin, İsrail, Fas, Kazakistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin katılımıyla ITF’in üye sayısı 59’ ulaşmıştır.

Ulaştırmayla ilgili küresel ve stratejik önemdeki konuların ele alındığı Forum, her yıl düzenlenen Bakanlar düzeyindeki toplantıyla, Ulaştırma Bakanları ile hükümet-dışı sektör paydaşları, endüstri ve araştırma kuruluşlarını biraraya getirmektedir.

UBAK, Avrupa’da, ekonomik ve teknik bakımdan etkin, bütünleşmiş bir ulaştırma sistemi kurulması, bu sistemin en yüksek güvenlik ve çevre standartlarına uygun hale getirilmesi, AB ile AB üyesi olmayan Avrupa ülkeleri arasında bir köprü oluşturulması ve böylelikle de ticaretin önündeki engellerin ortadan kaldırılması hedeflerini izlemiştir.

ITF ise gerek coğrafi dağılım, gerek ulaştırma modları açısından daha küresel nitelik arzmekte, ayrıca sektör paydaşlarının süreçlere katılımına da imkan vermektedir.

ITF Genel Sekreterliğini 1 Ağustos 2017 tarihinden bu yana G. Koreli Young Tae Kim yürütmektedir.

UBAK/ITF tarafından yürütülen en önemli çalışmaların başında 1974’ten bu yana kullanılan çok taraflı karayolu geçiş belgeleri ve kota sistemi yer almaktadır. Sistemle, üye ülkeler arasında uluslararası karayolu taşımacılığının daha hızlı, verimli ve sınırlamalara tabi tutulmadan gerçekleştirilmesi ve üye ülkeler arasındaki ticaretin daha da geliştirilmesi amaçlanmıştır. UBAK belgeleri, üye ülkeler arasında, sınırlı sayıda tahsis edilen ikili geçiş belgesi kotalarına bağlı kalınmadan kota sistemi içerisinde yeralan ülkelerde ikili ve transit, ayrıca üçüncü ülkelerde taşımacılık yapma imkânları sağlamaktadır. Bir yıllık veya bir aylık sürelerle sınırlandırılan belgeler, geçerli oldukları ülkeler ve kullanılabilecekleri araç tiplerine göre sınıflandırılmaktadır. Çok taraflı karayolu geçiş belgeleriyle ilgili çalışmalar, ITF Karayolu Çalışma Grubu tarafından yönlendirilmektedir.

Son dönemde ITF, ulaştırmayla ilgili araştırma faaliyetlerine daha fazla ağırlık vermeye başlamış olup, bünyesinde oluşturulan Ulaştırma Araştırma Merkezi tarafından başarılı inceleme ve raporlar yayınlanmaktadır.

https://www.itf-oecd.org/


Pazartesi - Cuma

09:00 - 13:00 / 14:30 - 18:00

1.1.2020 1.1.2020 Yılbaşı
13.4.2020 13.4.2020 Paskalya
1.5.2020 1.5.2020 İşçi Bayramı
8.5.2020 8.5.2020 II. Dünya Savaşı Zafer Günü
21.5.2020 21.5.2020 Dini Bayram
24.5.2020 24.5.2020 Ramazan Bayramı
1.6.2020 1.6.2020 Dini Bayram
14.7.2020 14.7.2020 Milli Bayram
29.10.2020 29.10.2020 Cumhuriyet Bayramı
11.11.2020 11.11.2020 I. Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü
25.12.2020 1.1.2021 Noel ve Yeni Yıl Tatili